fredag 5. februar 2016

Hjemmestudio

Det er ikke mye som skal til for å lage et helt enkelt hjemmestudio.
Mange av tingene jeg bruker, er helt vanlige ting du kanskje har liggende hjemme.
Til bakgrunn har jeg et teppestativ fra jula,
 Og forskjellige rullegardiner og tepper fra IKEA .
En puff med en saccosekk blir brukt til babyfotografering. I tillegg har jeg to softbokser og en ekstern blits til kameraet.
Diffuser til den eksterne blitsen har jeg kjøpt på ebay. Du får en slik til ca 20 kr fra Kina. Det tar noen uker i posten, men du sparer noen gode hundrelapper! Den eksterne blitsen retter jeg rett i taket, men diffuser på. Da får du et fint jevnt lys uten å få den typiske blitseffekten.

Å finne ut av lyssetting blir jo en del av læringskurven hvis man er hobbyfotograf,, og når man begynner å bli trygg på det kan man leke seg med lysene for å få frem forskjellige effekter.             

Når man ikke har 100% optimale forhold blir det enda viktigere å ta bildene i raw format slik at du kan justere på lys og skygger uten at det går ut over bildekvaliteten. 
Her er noen av mine siste bilder: 






















Ingen kommentarer: